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#1
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![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupo: Members Mensajes: 2.472 Desde: 11-March 08 De: BARCELONA Usuario No.: 201 ![]() |
Y ahí la segunda:
¿IAME, DAP, ITALSISTEM, Ayrton Senna? "...CUANDO TODO PASE, SERÁS OTRO, PERTENECERÁS A UNA CLASE DIFERENTE E INCOMPRENSIBLE DE HOMBRES, LA DE LOS QUE HAN CONDUCIDO UN FORMULA UNO..." GRACIAS A TODOS LOS FORISTAS POR HACER DE ESTO ALGO TAN GRANDE. GRACIAS A PEDRO POR EL PASADO Y EL FUTURO. -------------------- "...CUANDO TODO PASE, SERÁS OTRO, PERTENECERÁS A UNA CLASE DIFERENTE E INCOMPRENSIBLE DE HOMBRES, LA DE LOS QUE HAN CONDUCIDO UN FORMULA UNO..." |
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Respuestas
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Publicado:
#2
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Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupo: Members Mensajes: 520 Desde: 11-March 08 De: Spain Usuario No.: 627 ![]() |
Creo que el equipo de Lamborghini, se llamaba oficialmente Lambo, y sólo se clasificó para 6 GPs. ¿no fue ese año cuando Eric Van de Poele rompió a pocas vueltas del final del GP de San Marino cuando iba 5º o así? ¿No fue aquí donde se habló del tema de Lauda? Como no hay botón de búsqueda paso y esto fue lo que encontré en el foro de Atlas, que sí tienen botón de búsqueda. Aparece esto como relato de ese accidente en la autobiografía de Niki Lauda: As soon as I had been discharged from hospital in Mannheim and brought back home to Salzburg, I was shown a film of the shunt taken by a fifteen-year-old boy with his 8-mm movie camera. It showed my Ferrari jerking right, crashing through the safety netting, slamming into the embankment and bouncing back onto the track. The whole incident must have taken place at or around 125mph. As the car rebounded onto the circuit, you could see the petrol tank flying through the air. The Ferrari was straddling the ideal line as Brett Lunger came through, smashing into it, and pushing it some hundred yards down the track. It burst into flames. Other photographic evidence uncovered later shows how powerless the safety marshal was without fire-proof clothing. Also how other drivers - Guy Edwards, Brett Lunger, Harold Ertl - tried to rescue me. But my real saviour was Arturio Merzario, who plunged into the flames with total disregard for his own life and unbuckled my safety harness. When I first saw the film, I obviously knew that that was me, that something was happening to me. But, somehow, I felt completely detached from it - it was a horrendous shunt that someone was involved in, but I couldn't relate what I was seeing to myself. I didn't remember. There was no correlation between the film and my present state; the driver on the screen was a total stranger. There it all was: jack-knife, impact, slide, flames. 'Look at that. God Almighty, look at that.' Por lo visto Niki no agradeció a los que le salvaron la vida en mucho tiempo. Y me da que el agradecimiento de su autobiografía es lo que se lee ahí arriba. Esta discusión está en este topic y también hay un artículo de Autosport sobre el accidente de Lauda y la medalla a Guy Edwards: http://www.atlasf1.com/bb/showthread.php?s...+merzario+lauda |
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