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> Noticias 2009
Brian Syrup
mensaje Dec 4 2008, 11:05 PM
Publicado: #201


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CITA(tenista @ Dec 4 2008, 09:14 PM) *
Ahora, deprisa y corriendo, querran que vuelvan los Super Aguri, Prodrive, Honda si se va finalmente, etc...

angry.gif ¡Que suban la cuota, todavia un poco mas!



Eso mismo he pensado yo; hala, a joderse tocan. Van a conseguir que a la F1 le ocurra lo mismo que a los rallyes. Que vayan dando medallitas, que vayan...
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Verb
mensaje Dec 5 2008, 12:17 AM
Publicado: #202


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CITA(Brian Syrup @ Dec 4 2008, 11:05 PM) *
Eso mismo he pensado yo; hala, a joderse tocan. Van a conseguir que a la F1 le ocurra lo mismo que a los rallyes. Que vayan dando medallitas, que vayan...


Creo que esta vez, y sin que sirva de precedente, Moxley y Ecclestone no son culpables. En mi opinión el tema de Honda tiene que ver con la crísis financiera mundial, en los tiempos que corren, con despidos masivos en todas las factorias, supongo que habrán impuesto la desaparición de la parte competitiva de la marca (sobre todo algo tan costoso y con tan pocos resultados positivos como la F1)

Como alguien bien ha dicho, esto complica aún mas las opciones de Pedro, porque pone en el mercado a un piloto con mucho tirón como Button.
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Mike
mensaje Dec 5 2008, 12:20 AM
Publicado: #203


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Vaya noticia más triste !

Si mañana Honda anuncia que vende su equipo, creo que NADIE va a comprarlo, es más, con la situación de crisis mundial me da a mi que Toyota puede seguir los pasos de Honda.

Algo tendrán que decidir y rápido porque sino la F1 saldrá muy tocada sad.gif
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MANOLO CASTEFA
mensaje Dec 5 2008, 12:36 AM
Publicado: #204


MANOLO CASTEFA
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En nuestro blog, una recopilacion de lo que hemos encontrado de Honda, circulando por la red, en la web oficial ,
por supuesto, no hay nada, de momento....
http://castellf1team.blogspot.com/


--------------------
EN MI CAMINO SOLO HAY TRES LINEAS, DOS PARA NO SALIRME, Y UNA...PARA LLEGAR EL PRIMERO.





http://castellf1team.blogspot.com/



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palatoos1
mensaje Dec 5 2008, 12:39 AM
Publicado: #205


PDLR Fan
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eres un crack manolo...jejeje


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mensaje Dec 5 2008, 01:18 AM
Publicado: #206


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There could be hope on the horizon however, if a buyer can be found, but the current economic climate wont help matters but the FT is reporting that Dubai International Capital, who were interested in purchasing Super Aguri, could be one potential buyer. The main difference is that the team could go on to use customer Ferrari engines, as Honda will not be supplying the power plant, a much more interesting option.

If no buyer is found, Formula one will start the 2009 season with just nine teams and eighteen cars, unless of course other major car manufacturers, such as Toyota, opt to walk the same path as Honda.
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f1fansince1987
mensaje Dec 5 2008, 06:23 AM
Publicado: #207


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Ya es oficial, lo ha confirmado el presidente de Honda en Tokyo:

http://world.honda.com/news/2008/c081205Formula-1/

CorporateDecember 5, 2008

Statement by Takeo Fukui, President and CEO, Honda Motor Co., Ltd.

December 5, 2008 We, Honda Motor Co., Ltd., have come to the conclusion that we will withdraw from all Formula One activities, making 2008 the last season of participation.

This difficult decision has been made in light of the quickly deteriorating operating environment facing the global auto industry, brought on by the sub-prime problem in the United States, the deepening credit crisis and the sudden contraction of the world economies.

Honda must protect its core business activities and secure the long term as widespread uncertainties in the economies around the globe continue to mount. A recovery is expected to take some time.

Under these circumstances, Honda has taken swift and flexible measures to counter this sudden and expansive weakening of the marketplace in all business areas. However, in recognition of the need to optimize the allocation of management resources, including investment regarding the future, we have decided to withdraw from Formula One participation. We will enter into consultation with the associates of Honda Racing F1 Team and its engine supplier Honda Racing Development regarding the future of the two companies. This will include offering the team for sale.

In its third era of Formula One activities, Honda has been participating in Formula One races from the 2000 season, initially with BAR, by adopting a new format of jointly developing racing machines. Subsequently, in a move to meet the changing environment surrounding Formula One, we switched to running a 100% Honda-owned team commencing with the 2006 season.

Surmounting many challenges, the Honda Team achieved a Grand Prix victory in 2006, enabling Honda to receive overwhelming support from Honda fans around the world that were looking forward to greater success. It, therefore, has been an extremely difficult decision for us to come to this conclusion without having been able to fully meet the expectations of our fans.

By making the best of what we have learned during these times of economic turmoil, coupled with the spirit of challenge gained through active participation in racing, we intend to continue with our commitment in meeting new challenges.

Finally, we would like to take this opportunity to sincerely thank our fans and all those who have supported Hondas Formula One efforts, including everyone in the world of Formula One.

Thank you very much.

Takeo Fukui
President and CEO
Honda Motor Co., Ltd.


--------------------
**********www.formulaf1.es***************
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cacuri70
mensaje Dec 5 2008, 06:45 AM
Publicado: #208


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http://www.elmundo.es/elmundodeporte/2008/...1228452137.html

POR CULPA DE LA CRISIS ECON?MICA
La escudería Honda anuncia oficialmente su retirada de la Fórmula 1

* Ahora Toyota será la única firma japonesa en la especialidad

TOKIO.- Honda, el segundo fabricante de automóviles de Japón, ha anunciado este viernes en Tokio su retirada de la competición de Fórmula 1 por culpa de la crisis económica mundial.

"Honda se va a retirar de la Fórmula 1 y el 2008 ha sido el último año en competición de la escudería", ha dicho el presidente de Honda Motor, Takeo Fukui, en una rueda de prensa.

Honda terminó este mundial de constructores de este año en novena posición, con 14 puntos. Fue el piloto brasileño Rubens Barrichello quien firmó el mejor resultado del quipo japonés en 2008, terminando tercero en el circuito de Silverstone.

El presidente de la compañía indicó que su empresa se retirará a finales de año de la competencia debido a la creciente incertidumbre sobre el estado de la economía mundial. Fue una decisión muy difícil, dijo Fukui.

Ahora Toyota será la única firma japonesa en la especialidad.

Honda tuvo un equipo de Fórmula 1 entre 1964 y 1968. Tras volver en 1983 como proveedor de motores, Honda formó nuevamente un equipo en 2006, que no tuvo gran éxito.





Lo que mas temo es que, una vez que Honda renuncia, Toyota haga lo mismo. Pero por una parte es lo que merecen por mantener un montón de años a pilotos que se la llevan rascando un montón de tiempo (Trully, Button, Barrichello). Mientras BMW, Mclaren, etc... largaban a los pilotos que se veía que no aportaban nada, los japoneses pensaban que con el dinero todo se hacía. En fin... veremos si no hay que poner 3 coches en pista por cada equipo
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ShoJin
mensaje Dec 5 2008, 06:47 AM
Publicado: #209


Piloto de pruebas de Super Amigui
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Lo de Honda me lo temía, viendo el papel que están haciendo últimamente, y lo que ocurrió con Super Aguri, y más con la crisis actual en el sector de la automoción.

Pero a esto añadiría que los responsables de este mundo de la F1 tampoco es que hagan mucho para fomentar que escuderías pequeñas se mantengan. Demasiado caro y demasiado poco enfocado a todos. Está pensado para las dos o tres escuderías punteras.

Y la prueba es el nuevo sistema de "medallas" en que solamente puntuarán los tres primeros, y ya sabremos quienes son.

No, si al final terminarán cargándose la F1 (vaya, esto debería ir al otro topic laugh.gif tongue.gif ).


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- 書人 - ShoJin - Super Amigui Test Driver -
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mensaje Dec 5 2008, 09:01 AM
Publicado: #210


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FIA makes standard Cosworth offer

By Jonathan Noble Friday, December 5th 2008, 07:31 GMT

Max Mosley, FIA presidentFIA president Max Mosley has moved in the wake of Honda's Formula One exit to lay out the terms for a drastically cheaper engine offer from Cosworth that will help reduce costs in the sport.

On the same day that F1 lost a major manufacturer, Mosley has written to teams explaining his vision for how a deal with the famed Northampton engine supplier can help bring budgets down substantially.

He has revealed that the FIA are now in exclusive talks with Cosworth about a deal for teams from 2010 that could result in an annual engine and transmission cost of less than £6 million.

Mosley says that as long as four teams sign up for a supply of engines from 2010, then the annual charge for a three-year deal will be just £5.49 million - with an upfront fee of £1.68 million. If more teams sign up, then the cost will be reduced further.

In a letter sent to F1 teams on Friday, just a few hours after Honda cited the worldwide financial downturn as forcing it to quit F1, Mosley outlined his plans for a standard engine - and made it clear that manufacturers would not be forced to run them.

The tender process for standard engines ended last month and after evaluating the options, the FIA has opted to press ahead with Cosworth.

Mosley wrote: "We have completed the tendering process and are now in exclusive negotiations with Cosworth together with Xtrac and Ricardo Transmissions (XR) to supply a complete Formula One power train starting in 2010.

"The engine will be a current Formula One engine while the transmission will be state-of-the-art Formula One and a joint effort by two companies which already supply transmissions to most of the grid.

"The cost to each team taking up this option will be an up-front payment of £1.68M (1.97M) and then £5.49M (6.42M) per season for each of the three years of the supply contract (2010, 2011, 2012). This price is based on four teams signing up and includes full technical support at all races and official tests, plus 30,000 km of testing.

"The annual cost will reduce if more teams take up the option, for example to £4.99M (5.84M) per team with eight teams. It will further reduce if less than 30,000 km of testing is required. Neither engine nor transmission will be badged."

Although the threat of a standard engine had prompted quit threats from several manufacturers, Mosley has clarified that teams will not be forced to run the power units if they do not want to.

However, he has made it clear that any engine that car makers produce themselves will not be allowed to have better performance than the standard unit.

Teams will have the option of using the standard engine, building the unit themselves or, Mosley explains: "continue to use their existing engine, with the current ban on development and requirement for engine parity still in place (noting that the engine supplied will become the reference engine for output and other performance indicators and no engine will be permitted to exceed those indicators)."

Teams building the engine themselves or using their own power unit will, however, be required to use the XT transmission.

Mosley believes the engine move, allied to other cost cutting measures, will keep the independent teams alive and potentially find new manufacturers if more car makers pull out - which Mosley says 'seems likely.'

Teams have until next Thursday (December 11) to indicate their desire to run the standard engine. Even if fewer than four teams sign up, then the FIA may still proceed with the plans - although with slightly higher cost figures.

A statement on the FIA's website said that the governing body was focused on working with F1 supremo Bernie Ecclestone and the Formula One Teams' Association (FOTA) to secure the sport's future.

"The announcement of Hondas intended withdrawal from Formula One has confirmed the FIA's longstanding concern that the cost of competing in the World Championship is unsustainable," said the statement. "In the FIA's view, the global economic downturn has only exacerbated an already critical situation.

"As the guardians of the sport, the FIA is committed to working with the commercial rights holder and the remaining members of FOTA to ensure that Formula One becomes financially sustainable."
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MisilRojo
mensaje Dec 5 2008, 09:17 AM
Publicado: #211


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Al leer la noticia tenía duda de si participarían la próxima temporada, pero queda claro que no será así.

A mí particularmente me produce una pena increíble, porque Honda ha hecho cosas importantes, y ahí está la victoria de Button por delante de Pedro en Hungría sin ir más lejos. No han tenido la capacidad ni la suerte para encontrar el camino, pero está claro que si hay 7 u 8 constructores, sólo uno va a ganar, y Honda para mí era esencial en la Fórmula 1 actual.

Dicho lo cual, la parrilla queda en unos tristes (tristísimos) 18 coches. Muy mal, muy mal sinceramente. Ecclestone, ¿dónde andaba? No creo que sea inmediato, pero sí que otras escuderías pudieran seguir a medio plazo el camino de Honda.

Aún dando por supuesto que el camino es la reducción de costes, ¿podría abrir esta reducción la posibilidad de que determinadas escuderías dispusieran de la posibilidad de tener un tercer coche en cada Gran Premio incluso sin tener opciones de puntuar para los campeonatos?


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PDLR&HRT ... 2012

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850 coupé
mensaje Dec 5 2008, 09:21 AM
Publicado: #212


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Los que habían tirado por la borda todo el año para preparar a fondo el que viene, se retiran...

Lo que faltaba.

Tenéis razón, esto debería ir al otro topic.

Entre unos y otros, lo están consiguiendo.
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KIT
mensaje Dec 5 2008, 09:39 AM
Publicado: #213


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CITA(850 coupé @ Dec 5 2008, 09:21 AM) *
Lo que faltaba.

Entre unos y otros, lo están consiguiendo.


Ya tenemos el 2º caso JAGUAR!!! ...

To be continued?....

http://www.youtube.com/watch?v=uQORqlLDGW8


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Salu2 a todos y...
FOR?A PEDRO!!!
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Jordi G.S.
mensaje Dec 5 2008, 09:44 AM
Publicado: #214


日本一番
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Por fin alguna empresa con dos dedos de frente!

Me parece una aberración que empresas como las involucradas en la F1 sigan tirando millones y millones de euros cuando se está echando a gente de sus fábricas de forma acelerada.

Bien hecho, Honda! Te echaremos de menos!


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"Speed does not kill, but a sudden lack of it does." - Henry Labouchere
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Bobo
mensaje Dec 5 2008, 09:53 AM
Publicado: #215


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CITA(Verb @ Dec 5 2008, 12:17 AM) *
Creo que esta vez, y sin que sirva de precedente, Moxley y Ecclestone no son culpables. En mi opinión el tema de Honda tiene que ver con la crísis financiera mundial, en los tiempos que corren, con despidos masivos en todas las factorias, supongo que habrán impuesto la desaparición de la parte competitiva de la marca (sobre todo algo tan costoso y con tan pocos resultados positivos como la F1)


Permíteme que disienta pero esta vez, también tienen la culpa esos dos.

La crisis, evidentemente, ha ayudado, pero la falta de un reglamento fijo y conciso (¿os imagináis un campeonato de tenis que cambie de domingo a domingo las reglas? "A partir de ahora...") y, sobre todo, la manía de capar las novedades han dejado a la F1 (a los ingenieros de los equipos) sin la capacidad de sorprender con un avance que les pueda hacer ganadores (de ahí llegaron los grandes triunfos de Williams). Sin esa "bomba" que pudiera provocar un triunfo, Honda no lo ve claro, sabe que no puede ganar con las restricciones actuales (porque son restricciones y no avances ni ahorros pecuniarios, sino que provocan todo lo contrario) y se marcha. Y con razón.

Recordemos que Toyota está en la F1 por hacer la competencia a Honda. Con el gasto que ya habrán hecho para el 2009, es posible que finalicen la temporada pero seguro que no comienzan 2010. Al tiempo el resto de constructores y/o motoristas. Al final, el motor único será Ferrari, aunque sólo sea por tradición.



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Kashopi
mensaje Dec 5 2008, 10:40 AM
Publicado: #216


La cabra es mía
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Es una pena, pero yo lo veo mas como un acto de impotencia que otra cosa.
Desde 2003, año tras año, han ido acumulando despropositos mientras otras escuderias las pasaban por encima con mucho menos presupuesto.
Se dice que en las crisis economicas el que gana es el que hace mas marketing, asi que no creo que haya sido por eso.
Otra cosa es lo que dice un compi arriba: despidiendo curritos muchos tienen la "cara" de seguir en esto gastando millones, pero al fin y al cabo el mundo empresarial es asi y es demasiado complejo a tan altas esferas que dudo que se tengan en cuenta estas cosas.
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mensaje Dec 5 2008, 10:42 AM
Publicado: #217


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Fry 'hopeful' team will race in 2009

By Simon Strang and Steven English Friday, December 5th 2008, 09:26 GMT

Nick FryHonda Racing's CEO Nick Fry remains 'hopeful' that the team will be on the grid in Melbourne next year despite the Japanese manufacturer announcing its immediate withdrawal from Formula One.

Fry also claims there are already interested potential buyers in the wings.

Honda aims to sell the Brackley-based outfit, following an announcement at a hastily prepared press conference in Japan that difficult financial conditions had forced the company to turn its back on grand prix racing.

And Fry told the BBC that frantic effort was going on behind the scenes to sell the team as a going concern.

"We have only had a short amount of time but in the last 12 hours we've had three serious people come to us suggesting they would like to buy the team, so we are still hoping to be there in Melbourne," he said.

"We have 700 people working for the team and at the moment it is business as usual.

"Obviously we have to go through the normal three-month consultation period with the staff to decide the future of the company and during that time we are hoping to find a buyer."

Fry said that Honda would prove a fantastic purchase for any potential Formula One team owner, given their heritage, resources and state-of-the-art facilities, and added that Ross Brawn's involvement in the design of the 2009 chassis was expected to significantly raise the outfit's competitiveness next year.

"This is a completely different situation from prior Formula One teams stopping, this team is one of the best funded, it has the best assets, the best resources in the pitlane with a fantastic group of people with a car obviously designed by Ross Brawn," he said. "I think we are a quite a desirable asset for somebody.

"This is all to do with the financial situation in the world and as you know all the motor companies are being struck very hard by falling sales. Clearly more success on the track would have been nice, but I think this is a much bigger picture issue.

"This year we have developing the Ross Brawn designed 2009 car and we are very hopeful that this team is going big step upwards."

Honda's decision to withdraw throws Jenson Button's immediate future into doubt, but Fry is hopeful the former grand prix winner would stand by the team should the Japanese manufacturer succeed in finding a buyer.

"Jenson has a contract with the team and if we can find new owners then we are hopeful he will continue with the rest of them," said Fry.

"He has been very much an integral part of the team for quite a few years now and he is a fantastic driver and a big asset to the team, which hopefully make the team even more attractive (to a buyer)."

Formula One supremo Bernie Ecclestone said he is keen for a buyer to have the team on the grid for the start of next season and he believes the progress Honda have already made in their preparations for the introduction of new regulations next season make the team an attractive option for anyone looking to enter F1.

"It's a big shame for Honda because I've no doubt that team would have been running certainly in the top four next year without any problems.

"They've been working hard and they've spent a lot of money to put themselves in that position, so if anyone does want to be in Formula One, this is a team they should certainly look to buy.

"It's a big opportunity today, with the way things are, for any company that's run efficiently to benefit."
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tenista
mensaje Dec 5 2008, 10:59 AM
Publicado: #218


TENISTA
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Quizas una pequeña esperanza, pero........ sad.gif


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"El Foro es y será, siempre, mi Segunda Casa"

"Modo Positivo ON"

"Pedro volverá"
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Elio
mensaje Dec 5 2008, 11:01 AM
Publicado: #219


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18 COCHES Y BAJANDO.. TRISTE, TRISTE, TRISTE!
Veo un futuro muy oscuro a la f1 si no se hacen las cosas bien, porque seguro que esto ira a más... Toyota? Toro Rosso? Willians?... Es muchisimo dinero que a veces no sirve para casi nada...
Al menos q intenten q este año honda y los demas no se vayan... pq mejor correr en Gp2.


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Elio de Angelis - Lotus - 4ever!

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KIT
mensaje Dec 5 2008, 11:17 AM
Publicado: #220


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No creo que la crisis tenga NADA que VER!!! Obviamente SON tiempos difíciles.

Fábricas de todo el mundo sufren recortes y despidos en el 2003 y 2004 "no" había crisis y FORD echaba gente de sus fabricas americanas.

ARROWS no tenía ninguna crisis, ni PROST, ni JORDAN, ni SAUBER, ni MINARDI... simplemente no podian mantener el ritmo al que se había puesto el tema.

Esto se va de madre, el gasto es desproporcionado, las inversiones astronómicas y el dinero quemado, tirado y fulminado en pijadas y soplagaitadas es ENOOORME!!!

Lo que le ha pasado MUCHOS equipos ... no es nuevo y ahora ya ni los "ultrapoderosos" están a salvo. Se necesitan resultados, resultados que no se obtienen, después de invertir lo que no está escrito.





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Salu2 a todos y...
FOR?A PEDRO!!!
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