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Publicado:
#1
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![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupo: Members Mensajes: 13.164 Desde: 11-March 08 De: Spain Usuario No.: 3.697 ![]() |
Williams reveal 2009 wing package
Williams have become the first team to reveal what the 2009-specification front wings will look like after Jonathan Kennard shook down an FW30 chassis fitted with the new-style front and rear wings at the Kemble airfield today. The team had previously trialled a 2009-style rear wing at Barcelona in September, but today's run was the first time that the revised front wing had been displayed. Most teams are expected to try parts modified for the 2009 regulations in next week's Barcelona sessions. Under next year's radically different aerodynamic rules, the wings have been simplified with most of the current additional protrusions removed. The front wing is lower and wider, and drivers will be able to make a limited number of wing angle adjustments from the cockpit. The rear wing has been made narrower and taller. The aim is to improve the quality of the racing by allowing drivers to follow each other more closely in fast corners. The definitive versions of the 2009 cars will also have different diffusers, slick tyres and kinetic energy recovery systems, and will no longer feature extra aerodynamic devices on the central bodywork. Kennard's straightline test today was the former Formula 3 front-runner's first run in a Formula One car, and he expressed his gratitude to the team afterwards. "It has been a good day today and great to be able to drive the new-spec Formula One car for the first time," he said. "I would like to extend my thanks to Sir Frank (Williams) and the team for the opportunity. I enjoyed working through the test programme and assisting the team with their preparations for the 2009 season." ![]() |
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Respuestas
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Publicado:
#2
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Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupo: Members Mensajes: 148 Desde: 11-March 08 Usuario No.: 6.067 ![]() |
El problema es la distribución de pesos, no el peso general del coche. Todo cuenta para ganar una décima.
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Publicado:
#3
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![]() DELAROSISTA TOTAL ![]() ![]() ![]() Grupo: Members Mensajes: 3.359 Desde: 11-March 08 De: Madriles Usuario No.: 3.097 ![]() |
El problema es la distribución de pesos, no el peso general del coche. Todo cuenta para ganar una décima. Sí, pero van tan ajustado que se vuelve crucial el peso del piloto. Si se sube el peso mínimo, entonces también los pilotos de más de 70 kg pueden jugar con la posición de los lastres. El problema es que con el Kers + piloto de + de 70 ya no hay lastre con el que jugar y consiguientemente son menos competitivos. Por eso repito: que se suba el peso mínimo, y así todos pueden jugar con los lastres, no sólo los livianos. Saludos! -------------------- Resistir es vencer, y en los momentos malos hay que ser, sobre todo,condenadamente optimista, hasta el final.
Sir. Ernest Shackleton. |
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Publicado:
#4
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![]() La cabra es mía ![]() ![]() ![]() Grupo: Members Mensajes: 678 Desde: 11-March 08 De: Berlin Usuario No.: 3.703 ![]() |
[...]que se suba el peso mínimo, y así todos pueden jugar con los lastres, no sólo los livianos. Exacto. El problema no es que 5 kilos menos te han ir más rápido sino que si alcanzas el peso máximo no puedes hacer setup al coche en igualdad de condiciones porque no puedes repartir los pesos para equilibrarlo. |
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