BIENVENIDO, Invitado ( Identifícate | Registrase )
![]() |
![]()
Publicado:
#1
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupo: Members Mensajes: 5.465 Desde: 11-March 08 Usuario No.: 3.508 ![]() |
APPENDIX 4
ENGINE HOMOLOGATION 1. A homologated engine is an engine identical in every respect to either : (i) An engine delivered to the FIA on or prior to 8 October 2006, such engine having completed two race Events during the 2006 Championship season. However, any competitor who is unable to provide an engine which has completed two races at this time may do so on 22 October 2006. (ii) An engine delivered to the FIA on or prior to 1 March 2007, such engine being identical to one delivered under (i) above but which has been modified by having any of the parts listed below changed : - Inlet and exhaust ports - Combustion chamber - Inlet and exhaust camshafts (including followers) - Inlet and exhaust valves - Piston shape and squirt jets - Piston pins - Connecting rod small ends and bearings - Big end bearings and oil flow rate to them Further changes, for car installation purposes only and which have no direct performance benefit, will also be permitted. Such changes are limited to : - engine pick-up points to chassis and gearbox - fluid inlets and outlets - fixings for engine ancillaries - electrical sensor installations - engine ballast weight attachments - bodywork and skid block fixings If a competitor intends to modify any of the parts listed above he must provide precise details of the planned changes to the FIA on or before 15 December 2006. Once details have been provided in this way no further changes will be permitted. (iii) An engine delivered to the FIA after 1 March 2007, or modified and re-delivered to the FIA after 1 March 2007, which the FIA is satisfied, in its absolute discretion and after full consultation with all other suppliers of engines for the Championship, could fairly and equitably be allowed to compete with other homologated engines. All such engines should be delivered in such a condition that the seals required under Article 87(d) can be fitted. Engines will be held by the FIA throughout the homologation period. http://www.fia.com/resources/documents/149...REGULATIONS.pdf Al final del todo está. |
|
|
![]() |
Respuestas
![]()
Publicado:
#2
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupo: Members Mensajes: 2.872 Desde: 11-March 08 De: Spain Usuario No.: 3.692 ![]() |
quote: Quizás os parezca absurdo pero una de las razones fundamentales para que no se le meta mano a la aerodinámica podrían ser los Patrocinadores. La temporada pasada, en el foro de Thef1.com, uno de los foreros decía trabajar como cedido por su empresa para Sauber-BMW, si no recuerdo mal, en el departamento de aerodinámica. Este forero a lo largo de la temporada fue contando pinceladas sobre las interioridades de Sauber y la F1. Y hubo una intervención suya sobre los dos alerones delanteros -torres gemelas- que Sauber había montado en Francia y que la FIA, posteriormente, había prohibido. En aquella intervención defendió la eficacia de los mismo e incluso llegó a afirmar que varios equipos los habían empezado a probar. Y afirmó que uno de los motivos que se sopesaron en la prohibición de la FIA era la imagen de los monoplazas. Comentó que los patrocinadores consideraban que la actual linea de los monoplazas era una de las más óptimas como "valla publicitaria" y eran muy reacios a la adopción de cambios que alterasen de forma sensible el modelo existente. No se muy bien que grado de credivilidad darle a este argumento. Pero si lo pensamos detenidamente... no resultaría nada descabellado en la Fórmula 1 de la actualidad. Como dice la firma del forista ROBJUAN: "La F1 es un deporte de 2 a 3 y media de la tarde cada dos domingos. El resto del tiempo es un mero negocio" Murray Walker. En cuanto a mi opinión... Yo, tampoco termino de tener claro el por qué cuesta tanto meterle mano a la aerodinámica. Pero el tema de los patrocinadores podría ser un factor a tener en cuenta... Algunos de los últimos cambios en el reglamento que afectaban a la aerodinámica han ido encaminado única y exclusivamente a aumentar las superficies destinada a patrocinadores. Saludos. "Cada tanto viene bien una derrota" Frank Williams. ![]() -------------------- Saludos.
"Cada tanto viene bien una derrota" Frank Williams. |
|
|
Mensajes en este tema































![]() ![]() ![]() |
1 usuario(s) está(n) leyendo este tema (1 invitado(s) y 0 usuario(s) anónimo(s))
0 usuarios(s) registrado(s):
Fecha y Hora Actual: 1st May 2025 - 01:09 AM |